11. Hafta Gebelik

Anasayfa / Hafta Hafta Gebelik / 11. Hafta Gebelik

11. Hafta Gebelik

Hamileliğin on birinci haftasında bebek nerdeyse gelişimini bitirmiş kilo almaya başlamıştır. Anne ise enerjiktir.
Bebek bu haftada nerdeyse tüm gelişimini bitirmiş ve kilo almaya başlamıştır. 15 cm civarına gelmiştir. Anne ise bu haftalarda enerjiktir fakat mide yanması geçmemiş olabilir. Sağlıklı beslenmeyi bu yüzden bırakmaması gerekir.
11. Hafta Gebelik

Bebeğinizin 11.Haftasında Ki Değişimleri


Bebeğiniz bu haftada ki da boyu neredeyse 13-14 santimetre boyutundadır.  Hehem hemen bebeğinizin bütün uzuvları oluşmuştur. Kemikleri de yavaş yavaş sertleşmeye başlayacaktır.

Bu gelişmeler bebeğinizin tekmelemelerine neden olacaktır. Vücudu geliştikçe hareketleri artacak ve tekmelemeleri artacaktır. Bebeğinizin bu haftada ki tekmelemelerini ve bu zaman ki bebeğinizin gelişen diyaframından dolayı oluşan hıçkırıklarını bile hissetmeyebilirsiniz.

 Hamileliğin 11. Haftasında Hayatınızda Ne Gibi Değişiklikler Olacak?


Hamile kadınların geneli hamileliğin 11 haftasında kendilerini enerjik hissedebilir ve mide bulantılarını da daha az hissetmeye başlar. Ne yazık ki, kabızlık ve mide ekşimesi sorununuz bu hafta da devam edeceğe benziyor. Vücudunuz son zamanlar da çok hızlı çalıştığı için sindirim sisteminiz bu hıza yetişmekte güçlük çekeceği için bu sorunlarınız gayet normaldir.

Bulantınız nedeniyle iştahınız kesilmiş olabilir. Bu nedenle de henüz kilo almamış olabilirsiniz. Kilo almıyorsunuz diye sağlıklı beslenmekten vazgeçmeyin. Mide bulantınız geçtiği zaman iştahınız yerine gelecektir. Bu noktadan sonra da çok hızlı bir şekilde kilo almaya başlayacaksınız.

Hamileliğinizin 11 haftasında aklınızı kurcalayan pek çok soru olacaktır. Yediğiniz gıdaların güvenli olup olmadığı, yaptığınız şeylerin riski nedir ve dahası. 

Hamilelikte Yedikleriniz Ne kadar Güvenli?


Muhtemelen hamilelik sırasında riskli çevrenizden çok fazla şunu yap bunu yap diye uyarılarına maruz kalıyorsunuzdur. Bazı yiyeceklerin bebeğiniz için potansiyel bir risk oluşturduğu doğru olsa da, işlenmemiş olan gıdaların büyük riskleri yoktur ve gıdayla ilişkili olabilecek gebelik komplikasyon riski çok düşüktür. Sizler için gıdalar hakkında endişelerinizi giderecek birkaç bilgiyi yazının devamında bulabilirsiniz.

 

Hamilelik Sırasında Hangi Yiyeceklerden Uzak Durmalısınız?


Sizi hasta edebilecek veya bebeğinize zarar verebilecek bakteri veya parazit barındırabilecek yiyeceklerden kaçının. Bu çiğ veya az pişmiş et, kümes hayvanları ve bazı balık türleri olabilir. Sıcak etleri buharlaşana kadar ısıtılmadıkça, soğutulmuş et, sosis ve salam yemeyin. Uzun süre bekleyen şarküteri ürünleri, iki saatten uzun bir süre bekleyen açık olan herhangi bir büfe veya piknik yemeğini ve yıkanmamış meyve veya sebzeleri tüketmeyin.

Bazı deniz ürünleri türleri, çocuğun gelişmekte olan beynine zarar verebilecek içerikleri mevcuttur. Bu durumu en aza indirmek için, köpekbalığı, kılıç balığı, kral uskumru veya çini balığı (altın veya beyaz snapper olarak da bilinir) yemeyin ve haftada maksimum 6 gram ton balığı tüketin.

Öte yandan, bazı deniz ürünlerini yemenin yararları da mevcuttur. Deniz ürünleri iyi bir protein kaynağıdır ve bebeğinizin vizyonu ve beyninin gelişmesine yardımcı olabilecek belli omega-3 yağ asitlerinin de temel kaynağıdır. Önemli olan, en düşük kirletici seviyesine sahip olan balıkları seçmelisiniz. Somon, karides veya alabalık gibi düşük civa oranına sahip balıkları hafta da yaklaşık 3 porsiyon tüketebilirsiniz.