Hamilelikte İştahın Açılması

Anasayfa / Hamilelik Belirtileri / Hamilelikte İştahın Açılması

Hamilelikte İştahın Açılması

Hamilelikte iştahın açılması gayet normaldir. Bu durum hamileliğin ilk 3 ayı ve son 3 ayı görülmektedir. Bu durumdayken alınan kilolara fazla dikkat edilmelidir. Diyetisyene başvurulması önerilmektedir.
Hamileliğin ilk 3 ayı ve son 3 ayında iştah artması yada iştah kesilmesi görülmesi çok normaldir. İştah azalmasının nedeni bebeğin mideye baskı yapmasıdır. Bir süre sonra vücut çokça yemek isteyebilir. Bu durum normaldir fakat hızlı besin takviyesi vücuda yorgunluk hissi verebilir. Bu gibi durumlarda yemeğe dikkat edilmelidir. Hamilelikten sonra alınan kilolar normal olsa da fazla kilo almamaya dikkat edilmelidir.
Hamilelikte İştahın Açılması

Hamilelikte İştahın Açılması;


Hamileliğin ilk 3 ayı ve son 3 ayında iştahınız pek yerinde değildir. İlk 3 aydan sonra iştahınız açılmaya başlar. Hamileliğin başlarında görülen kusma ve bulantı ister istemez iştahınızı kapanmamasına neden olacaktır. Bazı hamile bayanlar her kokudan tiksinmeye başlar, yemek yapmak bir yana dursun mutfağa adımını atmak istemez. Sabahları yaşanan mide bulantısının etkisini gün boyu hissederler. Bununla birlikte her şeyin hamile bayanlara kötü kokması yeme konusunda onları bir hayli kendilerini yemekten kendilerini soyutlamasına neden olur.

Son 3 aylık dönemde iştahınızın tekrar kesilmesinin sebebi ise büyüyen bebeğin midenize, karnınıza baskı yapmasından kaynaklanmaktadır. Bu durumda az yeseniz bile kendinizi doymuş hissedersiniz.

İştahınız açıldığında kontrolsüz yemek yeme isteğine kendinizi teslim etmeniz oldukça yanlış bir durumdur. Uzun bir süre iştahınızın olmaması sonucu bir anda vücudunuza her şeyi almanız vücudunuzun dengesini bozacaktır. Bu da yorgunluğunuzu arttıracaktır.

Bununla beraber ani kilo almaya başlarsınız. Hamilelik her ne kadar her bayana kilo aldırsa dahi fazlası yine sizin zararınıza olacaktır.

Sağlıklı beslenmeli, beslenmeniz bile doktor kontrolünde gerçekleşmelidir.

Gün içinde bol bol su içmeye dikkat etmelisiniz. İşlenmiş gıdalardan uzak durarak daha sağlıklı olan meyve ve sebzelere daha çok ağırlık vermelisiniz.