İsteksizlikten Kurtaran 15 Madde

Anasayfa / Kadınca / İsteksizlikten Kurtaran 15 Madde

İsteksizlikten Kurtaran 15 Madde

İsteksizlikten kurtulmak için yazmış olduğumuz makalemizi inceleyebilirsiniz | Hamilelik Belirtileri
Bir nörotransmitter olan Dopamin, beyin hücreleri arasındaki iletişime olanak sağlayan bir moleküldür. Dopamin seviyesinin az olması isteksizliğinizde çok büyük bir öneme sahiptir. İnsan vücudunda ki nörotransmitterler gibi dopaminler de büyük işler yapmaktadır. Dopamin çok fazla fonksiyonlarda görev almaktadır. Fiziksel performansımızdan düşsel yaşamımıza kadar birçok alanda görev alırlar.
İsteksizlikten Kurtaran 15 Madde

İsteksizlikten Kurtaran 15 Madde

Bir nörotransmitter olan Dopamin, beyin hücreleri arasındaki iletişime olanak sağlayan bir moleküldür. Dopamin seviyesinin az olması isteksizliğinizde çok büyük bir öneme sahiptir. İnsan vücudunda ki nörotransmitterler gibi dopaminler de büyük işler yapmaktadır. Dopamin çok fazla fonksiyonlarda görev almaktadır. Fiziksel performansımızdan düşsel yaşamımıza kadar birçok alanda görev alırlar.

Kısacası dopamin hareketli, heyecanlı, kıpır kıpır olan yaşamın en özel anahtarıdır diyebiliriz. Dolayısı ile Dopamin seviyeniz ne kadar düşükse hayatınız bir o kadar renksiz ve hayattan zevk alamaz hale gelirsiniz. Hiçbirimiz böyle bir hayatı seçmeyiz, olur da bir şekilde dopamin seviyesinde düşüklüğünüz var ise birazdan okuyacağınız maddeler tam size göre;

1-Şeker Tüketimi

İşlem görmüş gıdalardan biri olan şeker beyninizi sersemleterek dopamin seviyenizi düşürmekte büyük rol oynar. Şeker tükettiğiniz zaman beyninizin haz bölgesini kısa süreli uyararak kendinizi iyi hissetmenizi sağlayabilir. Bu süre gerçekten çok kısadır, bu sebepten şekeri yedike yiyesiniz gelir. Bu kadar çok şeker tüketimi de beyninize ve birçok organınıza zarar verebilmektedir. Şeker tüketimini azaltarak ya da hayatınızdan şekeri çıkararak kendiniz için en büyük iyiliği yapabilirsiniz.

2-Egzersiz

Vücudunuz hareketsizliği sevmez. Hareketsiz kaldıkça hastalanma ihtimaliniz de artmaktadır. Hareketsiz kaldıkça dopamin seviyeniz azalır ve hastalanmanızın bir diğer sebebi ise dopamin eksikliğinden kaynaklanır. Egzersizleri doğru ve düzenli bir şekilde yaptıkça kendinizi daha iyi hissetmeye başlayacaksınız.

3-Karbonhidrat Tüketimi

Rafine edilerek işlenmiş tüm karbonhidratların şekerlerden hiçbir farkı yoktur. Kısa süreli beyninizin haz bölümünü uyaran rafine karbonhidratları yedikçe aynı etkiyi tekrar alabilmek için yedikçe yersiniz çünkü, beyni uyardığı süre çok kısa sürelidir. Karbonhidrat tüketimini azaltarak dopamin seviyesinin artmasına yardımcı olabilirsiniz.

4-Alkol

Alkollü içeceklerin dopamine yaptığı etki, şekerin dopamine yaptığı etkiler ile benzerlikler gösteriyor. Alkol de zamanla dopamin reseptörlerini duyarsızlaştırıyor. Ayrıca pek çok alkollü içeceğe dışarıdan şeker ekleniyor, alkolün kendisi de bir nevi şeker türü.

5-Doymuş(İşlenmiş) yağ

Doymuş yağ bakımından zengin olan yiyecekleri gereğinden fazla tüketmek uzun vadede dopamin düzeylerini alt üst ediyor. Doğal doymuş yağ olan tereyağ,iç yağ gibi yağlar yerine işlenmiş doymuş yağ olan margarini kullanmanın azı bile insana çok fazla sayıda zararı dokunmaktadır.Dolayısıyla yağ seçimlerinizi mümkün olabildiğince doymamış yağlardan veya doymuş yağ olarak mümkünse tereyağından yana kullanın.

6-Protein

Dopaminin yapı taşı olan tirozin ve metabolizma için gereken demir ile bakır kaliteli proteinlerde bulunur. Bunun en kolay ve ucuz ve en kolay yolu ise yumurta tüketmektir. Diğer seçenekler kırmızı et, beyaz et, süt ürünleri. Eğer vegan beslenenlerden iseniz soya fasuyesi ve bakla başta olmak üzere baklagilleri ve ürünlerini tüketebilirsiniz. Diğer trozin içeren gıdalar ise şunlardır; avokado,kuruyemiş, çekirdek, muz ve karpuz.

7-Kafein

Günde 1 kupa (200 mg) kafein tüketmek de ne yazık ki dopamin reseptörlerini duyarsızlaştırıyor. Bunun yerine çay içebilirsiniz. Çayın içerisinde bulunan L-Teanin maddesi dopamin sentezini artırır. Çay tüketirken de yanında yediğiniz besinlerin demir içeren maddeler olmamasına özen gösterin. Çay ile beraber tüketilen besinlerde ki demiri hapsederek vücudunuzun demir alımını engeller.

8-Dengeli Kilo

Kilolu olmak ya da zayıf olmakta vücutta birçok işlevin yerine getirilmesini engelleyen faktörlerdir. Kilonuzu dengede tutarak dopamin seviyesini de korumuş olursunuz.

9-Probiyotik

Probiyotik bakteriler bağırsaklardaki dopamin sentezini arttırır. Ayrıca artmış bağırsak geçirgenliğini azaltarak kana karışan bakteriyel toksin miktarını düşürür, dopamin reseptörlerinin duyarlılığını artırır. Probiyotik bakteriler ise genellikle süt ve süt ürünlerinde bolca bulunur.

10-Uyku Düzeni

Her gece ortalama 7 saat uyumak dopamin seviyenize büyük oranda fayda sağlar. Çünkü uykusuzluk yüzünden zombi gibi gezmenizin bir nedeni de düşük dopamin düzeyleridir. Uyuduğunuz saatler de çok önemlidir. Gece geç saatlerde yatıp öğle vakitlerinde uyanmak size hiçbir şey katmaz. Vücudunuz bu uyku saatlerinde dinlenmez. İdeal uyku saatleriniz 22.00 ila 24.00 olmalıdır.

11-D Vitamini

Güneş altında zaman geçirmek elbette önemli fakat bu bazen yetersiz kalabiliyor. Eğer baktırmadıysanız mutlaka D vitamini düzeylerinize baktırın. D vitamini kemik sağlığından beyin sağlığına, serotonin düzeylerinden dopamin düzeylerine kadar pek çok noktada büyük önem taşıyor. Her gün mutlaka 15 dakika boyunca güneş ışığından faydalanmaya da özen gösterin.

12-Teknolojik Aletler

Yaydıkları radyasyon nedeniyle telefon, tablet, bilgisayar vb. gibi teknolojik aletlerine kendinizi mahkum etmeyin. Dopamin seviyenizden tutun da birçok sorununuzun sebebi bu radyasyondur. Hiçbir şey yapamıyorsanız bile uyuduğunuz odaya bu aletleri sokmayın.

13-Masaj

Dokunma hissi ile birlikte gelen rahatlama dopamin düzeylerini, serotonin düzeylerini ve oksitosin düzeylerini arttırarak kendinizi mutlu hisseder ve yaşam enerjisi ile dolarsınız.

 

14-Sosyalleşmek

Sosyalleşmek, sevdiğiniz ve yeni tanışacağınız insanlarla sohbet etmek; dopamin düzeylerinizle beraber serotonin düzeylerinizi de yükselterek kendinizi iyi hissetmenizi sağlar. Yeni uğraşlar edinmek de benzer etkiler yaratır.

15-Hedef Koymak

Başlanılan işi bitirmek kadar dopamin seviyenizi arttıran başka bir şey daha yoktur. Bu hedefler hayatın her alanından olabilir. Mesela günde 10 dakika spor yapmak, düzenli olarak ailenizi aramak, yüzmeye gitmek, odanızı toplamak, kredi kartı borcunuzu sıfırlamak, projeleri tamamlamak gibi… Tüm bunlar ruhen de rahatlamanızı sağlayacaktır.

Yorumlar


Yükleniyor
Yenile Güvenlik Kodu