Yorulma , Hamilelik İşareti midir ?

Anasayfa / Hamilelik Belirtileri / Yorulma , Hamilelik İşareti midir ?

Yorulma , Hamilelik İşareti midir ?

Yoruma Hamilelik belirtisi mi | Hamilelik Belirtileri
Yorgunluk yaygın görülen bir hamilelik belirtisidir. Hiç kimse hamileliğin erken dönemlerinden yoğunluğa neyin neden olduğunu bilemez. Ancak hormonla değişikliklerin protestondaki artıktan dolayı yorgunluğa neden olabilir.
Yorulma , Hamilelik İşareti midir ?

Yorgunluk yaygın görülen hamilelik belirtisi midir?


Evet. Yorgunluk yaygın görülen bir hamilelik belirtisidir. Hiç kimse hamileliğin erken dönemlerinden yoğunluğa neyin neden olduğunu bilemez. Ancak hormonla değişikliklerin protestondaki artıktan dolayı yorgunluğa neden olabilir.

Hamilelik sırasında yorgunluk sebepleri

Hormonal değişiklikler büyük oranda yorgunluk nedenlerindendir. Bununla birlikte yaygın görülen diğer hamilelik belirtileri de rol oynar. Geceleri sık idrara çıkmak, sırt ağrısı gibi diğer hamilelik belirtileri de rahat bir gece uykusu almanıza engel teşkil ettiğinden gün boyunca size yorgunluk hissi verecektir.

Hamilelik belirtilerinden olan bulantı ve kusma da sizin enerji kaybınıza neden olacaktır. Tüm bu faktörleri göz önüne aldığımız çok aşarı derecede vücut direncinizde düşme olacaktır. Kendinizi bir maraton koşmuşçasına hissetmenize şaşırmamalısınız.

Yukardaki yorgunluk nedenlerin haricinde vücuttaki demir eksikliği ve depresyon da yorgunluk nedenlerindendir.

Depresyon yorgunluk ve gece uykusuzluk nedenidir. Böyle durumlarda doktorunuza gitmenizi tavsiye ederiz.

Hamilelikte yorgunlukla nasıl baş edebilirsiniz?


Yeterince dinlen. Vücudunuzu dinleyin ve ihtiyacınız olan ekstra uykuyu alın. Daha erken yatmaya başlayın ve mümkün olduğunca gün içinde uykular alın. 15 dakikalık bir dinlenme bile fark yarata bilir, bu nedenle ev dışında çalışıyorsanız, öğle tatilinde biraz mola vermek için sessiz bir yer veya boş bir yer bulun.

Yükünüzü hafifletin. Gereksiz sosyal taahhütleri ve ev işlerinizi azaltın. Hamilelik döneminizde evde çalışma şansınız varsa bazı günler veya genel olarak evde iş yapmaya çalışın vakit buldukça dinlenin ve uyuyun.

Sağlıklı Beslenin. Çoğu kadın ilk üç aylık hamilelik döneminde ek kaloriye ihtiyaç duymaz. Ancak ikinci trimester( 14 – 26 hafta) dönemlerinde günde 340 ekstra kaloriye 3. Trimtester (27 – 41 hafta) dönemlerinden ise günde 450 karoriye ihtiyaç duyacaksınız.

Sebze, meyve, kepekli tahıllar, yağsız süt ve yağsız etlerden oluşan sağlıklı bir diyet enerji verici olabilir. Abur cubur yiyeceklerden kaçının. Meyve ve yoğurt gibi sağlıklı didarda aperatif yiyecekler olarak kullanabilirsiniz. Kafeinli içeceklerden gebeliğiniz boyunca kaçının yatmadan 1-2 saat öncesinde sıvı tüketimi yapın gece sık idrara çıkmanızı azaltacaktır. Gece almanız gereken su ihtiyacınız gündüz karşılayın.

Yorumlar


Yükleniyor
Yenile Güvenlik Kodu